מה הוא מס רכישה ועל מי הוא תקף?

מס רכישה, כפי שניתן להסיק מן השם, הוא מס שהולך אל קופת אוצר המדינה על עסקת הרכישה. המומחים של לוקי בנייה מסבירים בדיוק במה מדובר.

המס מוטל על כל רוכש דירת מגורים, זאת כדי שלא יידרש לשלם מס נוסף למדינה על רישום הדירה בטאבו. שיעור מס הרכישה על דירת מגורים עשוי להשתנות מעת לעת ותלוי בתהליך הנישום. החוק מתייחס בנפרד לסיטואציות שונות כמו רכישה דירה ראשונה, האם קיימות דירות נוספות על שמו או האם זו בכלל דירה להשקעה. בנוסף, מס רכישה מופחת באופן ניכר יחול על בני זוג שברשות אחד מהם הייתה דירה לפני הנישואין.

ניתן לבדוק מראש את מס הרכישה הצפוי בעזרת מחשבון זה.

למומחים של לוקי בנייה חשוב לציין כי אם הדירה איננה מיועדת למגורים ברובה אלא לעסק או שנקנתה מקבלן לפני שהבנייה עליה הסתיימה, אין היא נחשבת דירת מגורים. לכן, שיעור מס הרכישה עליה יהיה כמו על קרקע – כלומר, שישה אחוזים מערך הרכישה.

על מי לא יחול האמור לעיל?

במכירה בין קרובים – כלומר מכירת דירה בין בני זוג, בין הורה לילדו, בין אחים או אחיות וכדומה.

במכירה ללא תמורה – כלומר אם הדירה המדוברת הועברה ללא כסף מצד א’ לצד ב’.

לסיום, אם לדעתכם אתם צריכים עזרה בכל הנוגע למס הרכישה ולהשלכות השונות שלו על פי החוק, לוקי בנייה ממליצים להיעזר בשירותיו של עורך דין אשר מתמחה בנדל”ן ושמאות קרקע. באופן זה תוכלו לעזור את שלב מס הרכישה בראש שקט ויהיה לכם גיבוי במקרה ומשהו משתבש.

 

אודות לוקי בנייה

כבר עברו מעל ל-30 שנה מאז שחברת לוקי בנייה ופיתוח בע"מ הוקמה על ידי ישראל נבו, אשר מכהן עד היום כבעלים ומנכ"ל. במהלך השנים הקימה לוקי בניה שכונות ובניינים ברחבי הארץ, המסתכמים באלפי יחידות דיור.
פורסם בקטגוריה מאמרים כלליים, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.